گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

عمارت ائل گلی


عمارت ائل گلی یکی از مهم ترین گردشگاه های شهر تبریز می باشد که در جنوب شرقی این شهر و ۷ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. ایل گلی استخری بزرگ به شکل مربع به مساحت ۵۴ هزار و ۶۷۵ متر مربع می باشد که در جنوب آن تپه ای وجود دارد که آنرا از بالا تا پایین، همسطح استخر، پله بندی کرده و نهر آبی از آن به سمت پایین روان است. در مرکز این استخر، عمارتی دوطبقه به شیوه سنتی ساخته شده و اطراف استخر به صورت پارک زیبایی در آمده که یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی به شمار می رود.
 

 

این عمارت تا پیش از روی کار آمدن صفویان، بزرگ ترین منبع ذخیره آب جهت آبیاری باغ های مناطق شرقی تبریز تا دروازه تهران و تپلی باغ بوده. در دوران صفویان، تمام شن و ماسه و نخاله های موجود در محوطه داخلی دریاچه فعلی خالی شده و دیواره ای سنگی به دور آن کشیده شد.


موقعیت جغرافیایی:  7 کیلومتری جنوب شرقی شهر تبریز ، انتهای بلوار شهید باکری ، باغ ایل گلی.
عمارت ائل گلی

عمارت ائل گلی تبریز

ائل گلی

تصویر عمارت ائل گلی

عکس عمارت ائل گلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.