گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

هتل پارس ائل گلی - 5 ستاره

هتل پارس ائل گلی

هتل پارس ائل گلی


هتل ۵ ستاره پارس ائل گلی ، جزء گروه هتل های پارس کشور است و درسال ۱۳۸۰ در بام شهر تبریز افتتاح گردیده است . مساحت این هتل ۳۷۰۰۰ متر مربع و زیر بنای آن ۲۸۰۰۰ متر مربع می باشد و دارای ۱۷ طبقه ، ۱۸۰ باب اتاق و رستوران گردان است . از جمله جاذبه های گردشگری اطراف آن می‌توان به باغ وحش و پارک ائل گلی ، سورتمه ، پارک آبی هلیا ، عمارت کلاه فرنگی ، رودخانه مهران ، مسجد کبود و بازار تبریز اشاره نمود.

 آدرس: تبریز - مجموعه تاریخی فرهنگی مقبرة الشعراء .

 
ادامه مطلب ...

هتل استقبال تبریز - 3 ستاره تاپ

معرفی هتل استقبال تبریز

معرفی هتل استقبال تبریز


هتل آپارتمان استقبال با ۳ ستاره تاپ در سال ۱۳۹۴ در یکی از منطقه های قدیمی شهر تبریز با نام ششگلان و محله تاریخی سرخاب افتتاح شده است . این هتل ۱۱ طبقه دارای ۴۲ باب اتاق و سوئیت می باشد و از مزیت های آن نزدیکی به جاذبه های گردشگری مقبره الشعرا , موزه زیبای قاجار , موزه سفال و بازار بزرگ تبریز می باشد .

رستوران و کافی شاپ هتل با سرو انواع غذاهای ایرانی , مجلسی , فرنگی , درباری , فست فود و سرو انواع نوشیدنی های سرد و گرم و انواع دسر ها در خدمت مهمانان گرامی هستند .
 آدرس: تبریز - مجموعه تاریخی فرهنگی مقبرة الشعراء .

ادامه مطلب ...

کلیسای سنت سرکیس تبریز



کلیسای سنت سرکیس نام کلیسایی است که بوسیله شخصی به نام پطروسیان در محله بارون آواک تبریز، در سال ۱۸۲۱ میلادی ساخته شده. این بنا در سال ۱۸۴۵ تجدید یافته و سبک معماری آن ارمنی می باشد. این کلیسا یکی از جاذبه های شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد.

کلیسای سنت سرکیس به شکل صلیب ساخته شده و سه درب از سمت شمال، جنوب و شرق به آن باز می شود. در مدخل شرقی این کلیسا قبری وجود دارد که متعلق به کشیشی به نام هاکوپ قاراپتیان می باشد. در داخل این بنا چهار ستون آجری با پایه های عریض سنگی، علاوه بر اینکه گنبد بزرگ وسطی طاق های متعدد سقف را نگهداشته اند، محراب و نماز گاه های فرعی را نیز از تالار اجتماعات جدا کرده اند. بیرون از کلیسا در پای دیوار شرقی حیاط، یک بنای یاد بود سنگی، برای یاد بود کشته شدگان ارمنی ساخته شده.

 

ادامه مطلب ...

مقبره عون بن علی


عون بن علی، کوه و آرامگاهی بر فراز رشته کوه سرخاب در شمال شهر تبریز می باشد. این آرامگاه که به «عینالی» و «عینال، زینال» معروف است، یکی از بناهای تاریخی شهر تبریز است که به شیوه ایلخانی ساخته شده. از نظر تاورنیه در سفرنامه خود، قبل از ورود اسلام به ایران در محل کنونی آرامگاه عون بن علی، آتشکده و عبارت گاهی وجود داشته که پس از اسلام به زیارتگاه تبدیل شده.

ادامه مطلب ...

پل آجی چای



 

پل آجی چای از پل های تاریخی شهر تبریز است که در پیوستگی فرودگاه تبریز، در بلوار شهید بابایی قرار گرفته و قدمت آن به دوران صفویه و قاجاریه می رسد. این پل دارای ۱۶ دهنه بوده که به جز سه دهنه که طاق هلالی دارند بقیه دارای طاق جناغی است. درازای پل آجی چای به ۱۰۵ متر و پهنای آن به ۵ متر می رسد.

 

ادامه مطلب ...