گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

گردشگری و توریست تبریز

در این بلاگ من سعی دارم جادبه های گردشگری و توریستی شهر زیبای تبریز رو معرفی کنم!

مقبره الشعرا


مقبره الشعرا یکی از گورستان های تاریخی تبریز می باشد که در محله سرخاب واقع شده. این مقبره در گذشته به نام های حظیره القضاه، حظیره الشعرا و قبرستان سرخاب معروف بوده اما با گذشت زمان و همچنین حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، شکل ظاهری آن از بین رفته است.
 

بدلیل متروک شدن این مقبره، آرامگاه شعرای تبریز پس از زمین لرزه های سال های ۱۱۹۳ و ۱۱۹۴ هجری قمری، همچنین بدلیل مدفون شدن شاعران و عارفان بزرگ در این گورستان، در شهریور سال ۱۳۵۰ خورشیدی مسابقه ای برای طرح یک بنای یادبود در مقبره الشعرا توسط روزنامه های اطلاعات و کیهان و مجله یغما برگزار گردید و پس از چندی پیشنهاد “غلام ‌رضا فرزان ‌مهر” برگزیده شد و احداث بنای یادبود آغاز شد.


موقعیت جغرافیایی: آذربایجان شرقی - تبریز - تقاطع خیابان‌های ثقةالاسلام - ضلع شرقی بقعه سید حمزه .

مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز


مقبره الشعرا تبریز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.